Publicatie van de koninklijke besluiten die de functie, de opdrachten en het competentieprofiel van de verantwoordelijken van de 112-centra beschrijven

Noodcentrale 112
Regelgeving
Woensdag 3 september zijn er vijf Koninklijke Besluiten gepubliceerd die een functiebeschrijving geven van de vijf verantwoordelijken die voorzien zullen worden in elk Hulpcentrum 112/100 volgens het K.B. van 17 oktober 2011 betreffende de 112-centra en het agentschap 112 ( hoofdstuk 1 – artikel 2)

Dit zijn:

  • het Koninklijk besluit van 25 april 2014 tot definitie van de functie, de opdrachten en het profiel van de directeur van de dispatching voor de civiele veiligheid van de 112-centra;
  • het Koninklijk besluit van 25 april 2014 tot definitie van de functies, de opdrachten en het profiel van de coördinator van de geïntegreerde dispatching van de 112-centra;
  • het Koninklijk besluit van 25 april 2014 tot definiëring van de functie, de opdrachten en het competentieprofiel van de medisch directeur van de 112-centra;
  • het Koninklijk besluit van 25 april 2014 tot definiëring van de functie, de opdrachten en het competentieprofiel van de medisch adjunct-directeur van de 112-centra;
  • het Koninklijk besluit van 25 april 2014 tot definiëring van de functie, de opdrachten en het competentieprofiel van de verpleegkundige-regulator van de 112-centra.

De FOD Binnenlandse Zaken zal samen met de FOD Volksgezondheid onderzoeken hoe deze K.B.’s uitgevoerd zullen worden.

Zie ook:

Koninklijk besluit van 17 oktober 2011 betreffende de 112-centra en het agentschap 112.